Szeretettel köszöntelek a Pér klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pér klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pér klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pér klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pér klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pér klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pér klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pér klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az üzleti utasok száma mellett a teherszállítási forgalmat is jelentősen növelte a péri reptér. Vadász László igazgatót a repülőtér jövőjéről kérdezte a kisalfold.hu
Fennállásának egyik legsikeresebb évét zárta a péri reptér:
2010-ben 10 335 üzleti utasuk volt – ez a szám kétezerrel több, mint
2009-ben –, ráadásul jelentősen nőtt a Pérre érkező teherszállító gépek
száma.
Hogy minek is köszönhető a siker a teherszállítási szegmensben? - utánajártunk.
Azt
eddig is tudtuk, hogy a repülőtér rendkívül kedvező földrajzi helyen
fekszik (Bécs-Pozsony-Győr aranyháromszög), s Audi révén hetente hat nem
nyilvános, üzleti járat közlekedik Pér és Ingolstadt között.
A repülőgépen történő teherszállítások növekedése azonban - mindez írásunkból kiderül - nem csupán a győri autóiparhoz köthető.
Just In Time, azaz éppen időben
A beszállítók alkatrészei a kontinens számos országából, illetve hazai cégektől is érkeznek az Audi gyárába.
A termeléshez
nélkülözhetetlen készletgazdálkodási rendszer az angolul Just In Time
logisztikai rendszert alkalmazza (a JIT magyar jelentése: éppen időben).
Tehát
a gyár nem rendelkezik az alkatrészekből raktárkészlettel, csak éppen
annyival, amivel a gyártósor szükségletét ki tudja elégíteni, igaz, a
másik oldalon ez a rendszer megköveteli az alkatrészek folyamatos és
pontos áramlását a gyárba.
Egy AN-26-os gép érkezik meg épp felvételünkön Pérre. "Az ordító egér" becenévre hallgató gépről ide kattintva tekinthetnek meg képgalériát.
Az Audin kívül más autógyártó cégek is szívesen veszik igénybe a péri reptér szolgáltatásait
Természetesen
az alkatrészek szállítása elsősorban vasúton és közúton zajlik, de ha
valamilyen oknál fogva nincs lehetőség igénybe venni ezeket a
hagyományos szállítási rendszereket, akkor légi úton érkezik a
négykarikás gyárba a szükséges alkatrész.
2009 szeptembere óta
figyelhető meg jelentős növekedés a teherszállítási forgalomban a péri
repülőtéren, de érdekes módon mindez nem csupán az Audinak köszönhető,
hanem a tapasztalatok szerint más európai autóipari cégek is egyre
gyakrabban igénybe veszik a Győrhöz közeli reptér szolgáltatásait.
Ráadásul
az autóipari multik azért is szívesen használják teherszállításra a
péri repülőteret, mert a Ferihegyi reptérhez képest gyorsabban,
rugalmasabban tudja kiszolgálni az egyedi igényeket.
Egyre növekvő tonnák
Végezetül,
nézzünk konkrét számokat. 2008-ban még 263, egy évvel később 527, míg a
múlt évben már 866 repülőgépet rakodtak ki illetve be Péren. (Az üzleti
utazásokkal együtt összesen közel 6000 le/felszállás történt a péri
reptéren - ezt a munkát 16 fős személyzet végezte el.)
A fejlődést jól illusztrálja a kezelt áru mennyisége is: három év alatt 172 tonnáról 536 tonnára emelkedett ez a mutató.
Villáminterjú Vadász Lászlóval, a péri reptér igazgatójával "A fő profilunk jelenleg az üzleti repülés, mely elsősorban a gazdasági élet szereplőit segíti az ingázásban. Ezt a tevékenységet a vidéki repterek között a legprofibban látjuk el" – mondta a kisalfold.hu-nak Vadász László, a Győr-Pér Repülőtér Kft. ügyvezető igazgatója. "Az elkövetkező években természetesen szeretnénk nyitni a lakossági szolgáltatások irányába, de ehhez mindenképpen szükséges több fejlesztést elvégezni. Kisebb fejlesztések jelenlegi is folyamatban vannak – az irányítófülke modernizálását említhetem elsősorban –, de ahhoz, hogy a lakossági szolgáltatások beinduljanak, komoly terminált kell építeni. Az egyik leggyengébb pontunknak azt tartom, hogy szinte minden eszközünk megvan, amire egy reptérnek szüksége van, de ezekből csupán egyetlen darab áll rendelkezésre. Fontos lenne tehát ezeknek az eszközöknek a számát megduplázni" – folytatta Vadász László. Arra a kérdésünkre, hogy charter vagy fapados gépek jelenthetik az első lépést a nagyközönség felé, a péri reptér ügyvezető igazgatója úgy válaszolt: "várhatóan először nyaralókat szállító chartereket tudunk majd kiszolgálni a jövőben". |
Felszállás Péren. Fotó: Kerozingőzös.hu. |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A jövő útja Péren: reptér és ipari park